lauantai 4. syyskuuta 2010

Mikulandska 6

Ahoj! Aamiainen: nuudelia, patonkia ja juustoa, yksi banaani. Kuppi espressoa. Osoite: Mikulandska 6, Praha 1, Tsekki.

Lautta lähti ekologisesti epäillyttävästä Vuosaaresta torstaina klo 17.30, kun oltiin syöty moneen kertaan pullistavia aterioita ja saunottu ja juotu, se saapui Travemundeen eilen illalla klo 20.30 paikallista aikaa. Olisimme mielummin seilanneet Gdyniaan, mutta matkaa varatessa ei ollut enää hyttejä sinne vapaana. Ajolähtö tapahtui klo 21.40, perille Prahaan saavuimme 06.00 paikallista aikaa. Minä ajoin, huh. Matka meni oikein hyvin, lopussa tietöiden vuoksi jouduimme / pääsimme kiertämään vuoriston kautta, pitkin serpentiiniteitä ja melkein eksyen.

Tänään lauantaina piti lähteä ystäväni Michalin bändin kanssa keikalle eteleäiseen Tsekkiin, mutta Michal sairastui ja keikka peruuntui. Perin harmilllista, olisin päässyt heittämään harppu- ja huilusoolon pariin piisiin. Reissu olisi muutenkin ollut tosi hyvä, olisi nähnyt muutakn kuin Prahan. Onneksi keskiviikkona meidät on luvattu toimittaa metsään katsomaan kelttiläisiä raunioita. Siellä olisi kuulema myös sieniä!

Laivan kaupassa kävin hankkimassa modeemikaapelin ja koin seuraavanlaisen keskustelun kaupan kassan kanssa:
- Olen aiemmin ollut laivalla ja siellä oli langaton nettiyhteys.
- Niin oli tälläkin laivalla aiemmin, mutta kun ihmiset ottivat nitä mukaansa, niin se piti lopettaa.
- Öööh, siis eihän langattomassa ole mitään mitä ottaa...
- Niin, mutta kuitenkin niitä hmiset varastivat, että kymmenestä lainatusta saatiin takaisin ehkä kolme.

Keskustelun jälkeen menin saunaan, jossa mietin mitähän mahtoi se tarkoittaa. Ehkä kyseessä oli joku lisälaite tai joku antenni, mene ja tiedä.

Odottelen Tomasin paluuta, hän lähti etsimään autolle ilmaista parkkipaikkaa, tämänhetkinen kun maksaa kaksi euroa tunti. Huh. Kun on saatu auto paikoilleen, niin sitten...!